Suami berhenti merokok merupakan idaman semua isteri. Ramai lelaki di luar sana yang mempunyai keinginan untuk berhenti, namun gagal. Rasa ketagihan akibat nikotin mengatasi keinginan untuk berhenti merokok. Ramai juga yang berhenti  untuk seketika tetapi kembali merokok semula.

Kita mengetahui bahawa merokok boleh membahayakan kesihatan. Ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit seperti kanser, penyakit jantung, stroke, mati pucuk dan masalah kesihatan yang lain.

Organisasi Kesihatan Sedunia (WHO) mengatakan bahawa lebih dari 4 juta orang meninggal setiap tahun disebabkan oleh merokok. Namun, yang menghairankan, jumlah perokok semakin meningkat saban tahun.

Nikotin Pada Rokok Menyebabkan Ketagihan

Ramai perokok pernah cuba untuk berhenti merokok dan mereka tahu bahawa ianya adalah suatu hal yang agak sukar untuk dilakukan. Ini kerana rokok itu sendiri mengandungi bahan nikotin yang tinggi yang memang menyebabkan ketagihan.

Nikotin akan mempengaruhi keseimbangan kimia pada otak, terutamanya dopamine dan norepinephrine. Kedua-duanya merupakan bahan kimia otak yang mengendalikan rasa bahagia dan tenang.

Ketika nikotin sedang menjalankan fungsinya, level emosi dan konsentrasi perokok tersebut akan berubah. Mereka akan berasa lebih nikmat dan menyenangkan. Perubahan yang berlaku adalah sangat cepat.

Apabila rokok dihisap, kesan nikotin akan terus menuju ke otak. Selepas satu ketika, akan berlaku ketidakseimbangan kimia di otak akibat jumlah dopamine dan norepinephrine yang berlebihan.

Ketidakseimbangan ini akan cuba diseimbangkan kembali oleh otak dan ia akan mengarahkan sistem pertahanan badan untuk mengeluarkan bahan kimia “anti-nikotin”. Bahan kimia “anti-nikotin” ini akan menyebabkan perokok berasa sedih, tertekan, mood menurun dan berasa tidak tenang.

Keadaan ini akan membuatkan perokok mempunyai keinginan untuk menghisap rokok untuk kembali meningkatkan mood dan memastikan emosi menjadi kembali tenang.

Nikotin mencipta satu bentuk ketagihan yang kompleks. Ia membuatkan seseorang untuk terus merokok. Bahkan, di kala individu tersebut memilih untuk berhenti merokok, rasa kebergantungan terhadap rokok dalam memastikan emosi dan mood mereka terkawal adalah sangat tinggi.

Saya Sudah Berhenti Merokok – Nasiruddin

Namun, tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan. Jika ada kemahuan, di situ ada jalan. Saya ingin berkongsi dengan anda semua kisah dari Encik Nasiruddin Sulong tentang kisah beliau yang telah berjaya berhenti merokok dengan usaha yang sangat minima.

Assalamualaikum…Semangat Pagi semua Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak. Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee yaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30 tahun lebih saya bergaul dengan nikotin…bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX.. awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok…saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur…

Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…

Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan dikarena VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut…

Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…

Terima Kasih Shaklee

– Nasiruddin Sulong, 51

Bagaimana Vivix Membantu Perokok Berhenti Merokok Dengan Selamat

Untuk pengetahuan anda, Vivix adalah sejenis antioksidan yang kuat, bertindak dengan cara melindungi dan membaikpulih semula struktur DNA seseorang termasuk perokok.

Kebanyakan rangsangan sel telah lumpuh akibat kesan kehadiran agen pencemar nikotin di dalam tubuh termasuk rongga mulut, lidah, hidung, paru-paru dan jantung. Menyebabkan perokok lali dan mengubah rokok dari ancaman kepada teman rapat.

Justeru untuk  memulihkan keadaan ini, sel-sel yang baru dan lebih sihat akan dihasilkan. Sel-sel yang rosak dan termutasi akibat nikotin akan diperbaiki dan dipulihkan kembali fungsinya dengan izin.

Kajian daripada ‘University of Rochester’ mendapati bahawa antioksidan mempunyai potensi untuk memperbaiki kerosakan sel dan melawan radikal bebas yang terhasil akibat pengambilan nikotin.

Akhir kata, vivix yang kaya dengan antioksidan telah terbukti mampu memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat merokok, mengurangkan pengaruh merokok, mengurangkan ketagihan nikotin, memusnahkan radikal bebas yang terhasil akibat pengambilan nikotin, melindungi dan memperbaiki semula DNA yang terjejas akibat nikotin.

Order Vivix


*Dapatkan penjimatan sehingga 15% dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee dibawah kami. Kami akan bantu proses pendaftaran dan pembelian produk Shaklee dari mula sehingga ia sampai ke pintu kediaman anda.

Untuk mendapatkan Vivix, Anda boleh hubungi saya secara terus di :

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

 SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
norhanita@yourfabulousmama.net

Shaklee ID:
866451

Cash On Delivery : Kulim Kedah dan kawasan sekitarnya

Penghantaran Melalui Poslaju : Ke Seluruh Malaysia, termasuk Sabah Sarawak

Penghantaran Melalui e-Parcel : Ke Seluruh Dunia

Facebook Comments:
Saya Sudah Berhenti Merokok Secara Mendadak, Tonik Ajaib Ini Buat Rokok Saya Rasa Hambar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge