Saya telah menulis artikel tentang Penyakit Tangan Kaki dan Mulut, HFMD pada anak sebelum ini secara panjang lebar.

Anda boleh baca artikel tersebut yang bertajuk : Penyakit Tangan Kaki Dan Mulut (HFMD): Punca Dilemma Si Ibu Beranak Kecil untuk pengetahuan lebih lanjut.

Kali ini, saya ingin berkongsi pengalaman seorang ibu yang anaknya juga mendapat penyakit tangan kaki dan mulut (HFMD) ini.

Namun, ibu ini lebih bijak apabila dia memberikan Nutriferon Shaklee kepada anaknya. Ia bertujuan untuk meningkatkan sistem imun anak cepat sembuh dan tidak melarat menjadi lebih teruk.

Pada 22 November tahun lalu, kakak saya bagitahu anak buah dah seminggu tak lalu makan & minum. Adik (panggilan) selalu merengek sakit sebab dalam mulut dia habis melepuh. Bila pergi klinik doktor sahkan adik terkena jangkitan hand foot mouth disease (HFMD). Selama itu jugalah adik asyik terbaring je dan tak selincah seperti biasa.

Ikutkan plan asal minggu tu family nak naik bas ke KL bagi menghadiri kenduri kahwin kawan kakak, tapi disebabkan keadaan adik yang tak mengizinkan plan terpaksa di tukar. Kakak terpaksa drive sebab kesian tengok anak tak sihat. Nanti meragam dalam bas satu hal pulak.

Selaku mak sedara yang belum ada anak, berbekalkan pengalaman & testimoni kawan-kawan , saya nekad nak ikhtiar bagi Nutriferon kat adik. Lagipun dah banyak saya baca testimoni kawan-kawan yang mana anak kena HFMD bagi anak makan Nutriferon.

Alhamdulillah, kebetulan memang ada stok nutriferon kat rumah. Jadi saya mintak kakak bagi adik makan nutriferon, buat macam makan serbuk gula-gula je tanpa bancuh air. Mintak pandangan kawan-kawan, diorag cakap kalau budak-budak 1/2 sachet dah memadai, tapi saya terlalu excited & nak adik cepat sembuh, saya bagi 1 sachet terus. Puas berpujuk jugak la nak suruh adik makan, umpan dengan macam-macam cara akhirnya alhamdulillah mengena.

Keesokan harinya tengok adik dah relaks makan kerepek yang keras sedangkan malam sebelumnya minum air pun sakit. Alhamdulillah percubaan saya bagi nutriferon kat adik berjaya kesannya. Dekat kenduri pun dah boleh makan, dalam kereta pun dah boleh menyanyi-nyanyi tak macam hari mula-mula sampai, asyik merengek je.

Semenjak dari itu saya mintak kakak konsisten bagi Nutriferon kat anak buah. Bila rasa nak demam ke, selsema ke cepat-cepat bagi makan. Inshaa Allah tak sempat nak melarat sakitnya. Adik pun dah pandai kalau nak demam terus minta Nutriferon, pastu die ckp adik dah sihat, adik mkn “cateli” (baca shaklee).

Kawan-kawan! jom simpan Nutriferon kat umh. Nutriferon membantu meningkatkan imun kita sekeluarga terutamanya kanak-kanak. Nutriferon meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. Anda kini dah tak perlu ubat-ubat yang banyak lagi! (guna hanya bila perlu dan dinasihatkan doktor je).

Pemakanan tambahan nutriferon yang direka untuk diambil setiap hari dan merupakan adunan empat ramuan botani ini, apabila digabungkan bersama, untuk membolehkan tubuh secara semulajadi meningkatkan pengeluaran interferon tanpa menambah tekanan kepada badan.

 

hfmd pada anak

Penyelesaian Untuk HFMD Pada Anak

Anda boleh memberikan nutriferon kepada anak anda. Nutriferon merupakan kombinasi 4 jenis ekstrak tumbuh-tumbuhan iaitu biji labu, biji plantago Asiatica, bunga safflower dan Honeysuckle jepun dengan gabungan fungsi yang unik.

  • Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh
  • Biji Plantago Asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
  • Bunga Safflower – Menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman
  • Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman

Nutriferon membantu mengukuhkan sistem imun tubuh anak anda dalam masa 3 hari! Insya Allah

hfmd pada anak

Order

SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
norhanita@yourfabulousmama.net

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Shaklee ID:
866451

Order Online

(makluman : Anda perlukan kredit Kad atau Debit kad untuk pilihan ini)

Cash On Delivery : Kulim Kedah dan kawasan sekitarnya

Penghantaran Melalui Courier : Ke Seluruh Malaysia, termasuk Sabah Sarawak

Penghantaran Melalui e-Parcel : Ke Seluruh Dunia

Setiap belian melalui yourfabulousmama.net melayakkan anda untuk mendapat eksklusif konsultasi berterusan.

daftar ahli shaklee

Facebook Comments:
Gejala HFMD Pada Anak Pulih Dengan Segera Tanpa Sempat Melarat

Leave a Reply

Your email address will not be published.