Biasanya kita akan dengar Mealshake ni diambil oleh kanak-kanak dan mereka yang kekurangan nutrisi dan mereka yang kurus kering. Biasa dengan tak orang beri Mealshake kepada kucing? Sebenarnya, ia boleh jadi makanan untuk kucing yang sakit tau. Kucing pun perlu di jaga juga. Ia kan binatang peliharaan kesayangan kita. Kesian tengok monyok dan tidur aje Makan pun tidak mahu.

makanan untuk kucing yang sakit

Ada la 1 hari tu.. Adik saya Sharifah Nurul Addilah Al-Hansyee ni.. pergi bagi mealshake pada kucing tu dengan alasannya sebab kucing tu tak bermaya je… Makan pun tak nak je.. Nak dijadikan cerita, memang dah sediakan mealshake dekat rumah mama tu untuk dia.. dengan baik hatinya diberinya kepada kucing tu.. Segar molek anak kucing tu berlari-lari selepas kena mealshake.

makanan untuk kucing

Mengapa mealshake adalah terbaik sebagai makanan untuk kucing yang sakit?

Ini adalah kerana ia adalah suplemen yang membekalkan nutrisi lengkap dengan 19 vitamin dan mineral penting. Diperkaya juga dengan kalsium, protein dan fiber. Bulu yang gugur atau kucing yang kerap tidak sihat, sering selsema dan demam adalah kerana mereka kekurangan nutrisi tertentu. Kita sendiri tidak tahu mana 1 sebenarnya nutrisi yang kucing kita tidak cukup, betul tak? sebab tak nampak. Sebab itulah, mealshake adalah suplemen terbaik buat mereka.

  • B complex : sebagai perangsang nafsu makan.
  • Asid amino (lysine) :  sebagai perangsang nafsu makan, membantu mengganggu perkembangan virus herpes penyebab penyakit flu kucing (Feline Rhinotracheitis)
  • Kombinasi nutrisi lain : membantu menguatkan sistem imun tubuh kucing.

Jika mereka tidak boleh minum sendiri, boleh la mencuba teknik tube feeding semasa memberi makan dan minum kepada kucing anda.

Selain kisah di atas, saya ada 1 kisah lain.

Seorang pengguna Shaklee. Juga ada bela kucing. Dia perhatikan kucing dia tak sihat. Bulu-bulu kerap gugur. Dia rasa tak selesa lah bila bulu kucing ada di merata-rata sekitar rumah terutama atas karpet. Dia cuba beri kucing dia Mealshake. Lepas tu apa jadi? Dia tengok, takde lagi dah bulu gugur yang kronik.

Seronok betul baca.

Anda pun ada bela kucing? Adakah kucing anda selalu nampak tak bermaya? Kucing anda selalu selsema dan bersin, Kucing anda obes? Bulu-bulu kerap gugur dengan banyaknya?

Anda mungkin perlukan mealshake untuk diberi kepada mereka. Sambil-sambil ajelah sebenarnya. Yang utama, mealshake tu anda yang ambil. Hubungi saya untuk mendapatkan mealshake anda sekarang di 0194771733. Penghantaran seluruh Malaysia.

Facebook Comments:
Makanan Untuk Kucing Yang Sakit Agar Kembali Ceria

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge