Soalan biasa kita dengar :

Kurusnya anak dia… mak dia tak bagi dia makan ke?”

“Kenapa anak kurus kering ni… macam tak cukup zat aje aku tengok… bagilah dia makan makanan yang berkhasiat…”

“Anak puan ni selalu sangat tak sihat… demam la.. selsema la.. batuk la… Puan tak bagi dia makanan berkhasiat ke?”

Amboi..sedapnya kan mulut mereka. Allah aje yang tahu betapa sakitnya hati ni bila orang tuduh kita mengabaikan anak sendiri..betul tak?

Dialog di atas antara yang biasa kita dengar apabila anak kurus kering dan selalu sakit mendapat perhatian orang lain. Bagi anda yang menghantar anak-anak ke taska, saya pasti anda agak sedih apabila saiz badan anak-anak anda dibandingkan dengan anak-anak orang lain.

Semua itu bukan kehendak kita kan? Bersyukurlah jika anak-anak anda masih sihat.

Terdapat banyak faktor sebenarnya mengapa anak kurus kering. Punca terbesar adalah kerana tidak mendapat nutrisi yang seimbang dan mencukupi dek kerana kurang selera makan atau kerana terlalu memilih makan.

Faktor lain juga mungkin kerana terdapat masalah pada sistem penghadaman mereka, sering kembung perut, masalah cacing, atau ada masalah yang memerlukan pemerhatian lebih khusus mengapa berat mereka tidak naik.

Jika anak anda tidak mempunyai masalah ini, jaga percakapan, jangan terus menuding jari menyalahkan ibu-ibu tersebut. Kita tidak tahu apa masalah yang mereka hadapi. Bantulah mereka meringankan beban mereka.. Ini kerana.. anak kurus kering dan sering sakit bukanlah kehendak mereka. malah semua ibu-ibu di dunia ni mahukan yang terbaik buat anak mereka.

Saya kongsikan dengan anda sharing daripada dua orang ibu yang pernah mengalami dilema anak kurus kering dan sering jatuh sakit ini.

Lihat dan dengar sendiri bagaimana mereka bantu anak-anak mereka menjadi lebih sihat dan mendapat pertumbuhan berat badan yang lebih baik.

Jom tengok video sharing ini:

 

Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT?

Di Shaklee, kami ada Mealshakes, suplemen terbaik untuk anak anda. Ia merupakan gabungan multivitamin, mineral dan fiber dalam bentuk serbuk. Dengan bau french vanilla yang harum, bukan sahaja anak suka, ibu pun teruja. :)))

Baca Juga :  Cara Bantu Anak Bijak Belajar Supaya Cemerlang Dalam Pendidikan Dengan Bantuan Omega-3

InsyaAllah ia mampu memenuhi keperluan nutrisi tubuh anak anda.

Kenapa Pilih mealshakes

Bagaimana MEALSHAKE Membantu Masalah Anak Kurus Susah Gemuk?

Dengan hanya 1-3 sudu sehari (mengikut umur anak), ia umpama pelengkap nutrisi kepada si kecil.

Sharing dari seorang ibu :

Anak ke-4 saya, Hasan juga seorang yang cerewet dan picky eater. Dulu Hasan selalu juga demam. Alhamdulillah…sejak saya kenal Mealshakes, dengan izin Allah Mealshakes sangat banyak membantu anak saya. 

Dah lebih 10 tin saya berikan Hasan Mealshakes. Hanya sesudu teh sehari saya campurkan dalam susu Hasan setiap pagi. Kadangkala jika saya terlupa, Hasan sendiri akan meminta saya membancuh Mealshakes dengan susunya. Rasanya sangat sedap dan adakalanya saya sendiri pun tergoda nak minum sama. Hehe…

Mealshakes umpama pelengkap kepada diet harian anak saya. Walaupun Hasan tidak makan sebanyak yang lain, namun sejak saya berikan Hasan Mealshakes, saya dapati sangat jarang Hasan jatuh sakit, demam atau selsema. Jika selsema, selsemanya cepat kering.

Mealshakes umpama multivitamin terbaik untuk anak saya. Rasa vanillanya juga sedap dan baunya sangat wangi.

Walaupun sedikit kurus, tapi Hasan tetap aktif, dan bijak dalam bermain dan belajar. Guru-guru Hasan di sekolah juga selalu memberitahu Hasan aktif dan sangat pick up dalam pelajaran di sekolah. Apa lagi yang lebih menggembirakan saya??

Jika anda mempunyai anak yang kurus kering dan sering jatuh sakit, elakkan diri dari terus berasa down. Berusahalah sehabis baik untuk mengatasi masalah ini.

Nasihat saya, cubalah beri mealshake kepada anak anda. Ramai ibu diluar sana telah mencuba dan memberikan FEEDBACK yang POSITIF.

Namun begitu, kurus atau gemuk seseorang anak itu bukan lah penanda aras mereka sihat kerana kesihatan seseorang bukan terletak pada saiz badan mereka.

Apa yang paling penting adalah mereka mendapat khasiat yang mencukupi untuk membesar dengan sihat. Selebihnya kita serahkan kepada Allah.

Untuk pertanyaan lanjut dan konsultasi eksklusif, hubungi saya di:

– HUBUNGI –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

 SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
norhanita@yourfabulousmama.net

Shaklee ID:
866451

Eksklusif hanya di Yourfabulousmama.Net

Facebook Comments:
Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Perlu Buat?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.