Rambut merupakan mahkota kita terutama wanita. Rambut yang gugur teruk sehingga menampakkan kulit kepala tidak boleh dibiarkan berlarutan. Jika dibiarkan boleh menjadi botak.

Jika anda merupakan salah seorang yang mengalami masalah rambut gugur yang kronik, teruskan pembacaan anda untuk mengetahui bagaimana nak mengatasi rambut gugur teruk.

Saya faham dengan apa yang anda rasa kerana saya juga pernah mengalami masalah yang sama suatu masa dahulu selepas melahirkan anak.

Keyakinan diri sedikit hilang, rambut semakin nipis, ada perasaan malu pada suami dan stress juga melihat rambut yang bersepah dimana-mana dari ruang tamu sehingga ke dapur rumah.

Itu tidak termasuk lagi rambut yang bersepah di bilik air apabila mandi. Kirai-kirai dengan jari pun rambut gugur dengan hebatnya sampai boleh buat bola.

Tapi takde lah sampai nak buat rawatan di pusat-pusat rawatan rambut yang glamer tu kerana saya tahu kosnya mencecah sehingga RM10,000 dan tiada jaminan rambut akan tumbuh lebat semula seperti dahulu.

Saya ingin kongsikan dengan anda kisah Maria Awi. Maria mengalami masalah rambut gugur yang sangat kronik.

Apabila buka tudung, rasa seram tengok kerana rambut sangat banyak gugur, bersepah atas lantai.

Rasa malu pada suami usah cakap lah. Nak tahu kisah beliau? Kena saksikan sendiri video ni

Seronok betul Maria kerana dah berjaya selesaikan masalah beliau ni. Anda bila lagi mahu bertindak? Selain itu, ketahui juga faktor rambut gugur agar masalah ini tidak menjadi semakin parah.

Sedikit tips untuk anda bagi mengurangkan keguguran rambut :

  1. Elakkan menyikat dan mendandan rambut terlalu ketat
  2. Kekalkan diet sihat terutama dengan mengambil buah-buahan dan sayur sayuran
  3. Sikat rambut menggunakan sikat bergigi jarang dan tidak tajam
  4. Pendekkan rambut
  5. Kurangkan penggunaan pemanas rambut
  6. Elakkan stress yang berpanjangan dan keterlaluan

Dapatkan set rawatan rambut gugur Shaklee anda sekarang dan kembalikan keyakinan diri. Rambut cantik boleh buat mood kita ceria kerana seronok dapat kirai-kirai rambut yang lembut dan kuat.

Baca Juga :  Tiada Lagi Merana Sakit Dan Gatal Akibat Ekzema Di Tangan

– Hubungi Segera –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

 SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
sales@yourfabulousmama.net

Shaklee ID:
866451

Cash On Delivery : Kulim Kedah dan kawasan sekitarnya

Penghantaran Melalui Poslaju : Ke Seluruh Malaysia, termasuk Sabah Sarawak

Penghantara Melalui e-Parcel : Ke Seluruh Dunia

Facebook Comments:
Bagaimana Nak Mengatasi Rambut Gugur Teruk Yang Bersepah Atas Lantai
Tagged on:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.