Kak, saya ada masalah jerawat lah. Dah guna macam-macam produk tapi macam tak sesuai je. Jerawat tak surut-surut. Nak ke kuliah pun rasa segan.

Anda ada masalah yang sama dengan adik ni tak? Adik ni pelajar di sebuah universiti.

Nak kulit cantik tanpa cela? Kena baca sampai habis.

Mengapa Ramai Remaja Gagal Atasi Masalah Jerawat

Jerawat dikalangan remaja ni biasa sebenarnya. Tak susah pun untuk hilang. Kalau kena dengan produk dan cara penggunaan yang betul, kejap je jerawat kecut dan hilang. Insya Allah.

Saya nak kongsikan dengan anda kenapa ramai remaja gagal atasi masalah jerawat ni.

  1. Punca utama jerawat adalah dari dalaman kita. Contohnya dari hormon dan juga sebab keturunan. Jadi, produk luaran seperti krim atau pencuci muka adalah cara terakhir untuk atasi masalah jerawat ni.
  2. Kulit tak sihat. Jerawat adalah petanda kulit kita kurang sihat. Sekeliling kita ada bakteria. Bakteria yang masuk ke dalam liang-liang kulit akan menyebabkan keradangan dan menyebabkan jerawat menjadi merah dan bernanah. Kulit yang tak sihat tak mampu nak lawan bakteria ni ye.
  3. Penggunaan produk dan cara yang tidak betul. Kita kena tahu punca sebenar terjadinya jerawat. Barulah kita dapat atasi masalah jerawat ni. Setakat produk luaran, tak mampu nak selesaikan punca utama jerawat.

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan

(1) Kawal Hormon

Semua orang tahu, kita ada hormon. Salah 1 kesan hormon yang tak stabil adalah dengan menyebabkan tumbuhnya jerawat. Hormon yang berlebihan akan menyebabkan kilang minyak menjadi terlalu aktif. Minyak yang banyak akan terkumpul dan menyebabkan bakteria mudah masuk melalui bukaan liang roma. Seterusnya, kulit akan menjadi merah. Kalau keadaan yang lebih teruk, akan menyebabkan nanah pada jerawat.

(2) Kuatkan Daya Tahan Kulit

Jangan ingat kita masih muda, kulit kita juga kuat untuk melawan bakteria. Kita perlukan bantuan antioksidan untuk menguatkan lapisan pertahanan kulit kita. Antioksidan yang paling murah tapi berkesan adalah vitamin C.

Baca Juga :  Rawatan Cyst Dan Fibroid Secara Alternatif Tanpa Ubat

Kalau nak tahu, vitamin C ni adalah antara nutrisi penting untuk kulit. Ia bantu lindungi kulit kita daripada serangan bakteria dan radikal bebas lain. Selain itu, ia bantu hasilkan kolagen. Apabila kulit kita cukup kolagen, ia akan jadi kuat dan sihat. Kulit yang sihat dan kuat akan membuatkan proses penyembuhan akibat jerawat menjadi sangat cepat.

Set Jerawat Untuk Remaja

Saya gabungkan 2 produk penting untuk mengatasi masalah jerawat bagi remaja.

(1) GLA Complex

Ia berfungsi untuk mengawal dan menstabilkan hormon. Juga bertindak untuk menghalang jerawat dari tumbuh. GLA ni berbentuk soft gel, tanpa bau dan mudah ditelan.

Kesan hebat yang paling ketara dapat dilihat :

  • wajah kurang berminyak
  • jerawat cepat kecut
  • kulit semakin lembap
  • kulit menjadi semakin cerah
  • gatal dan sakit pada jerawat dapat dikurangkan
  • pemulihan luka jerawat lebih cepat
  • kulit lebih tegang

(2) Sustained released Vita-C Plus

SR Vita C Plus membantu meningkatkan penghasilan kolagen pada kulit. Ia semulajadi dan menggunakan teknologi khas yang memastikan ia bertahan dalam darah untuk tempoh masa 5 jam tanpa gagal.

Kesan pengambilan Vitamin C Shaklee :

  • jerawat kecut dengan lebih cepat
  • kulit menjadi lebih cerah
  • parut jerawat pudar
  • daya tahan kulit pada radikal bebas termasuk bakteria dipertingkatkan

Testimoni

Order Set Jerawat Remaja

Perlukan Bantuan?

Jika anda mempunyai masalah untuk membuat ORDER Set Jerawat Remaja secara online, boleh hubungi saya untuk bantuan lanjut.

โ€“ HUBUNGI โ€“

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Klik Direct Link Whatsapp:

019 โ€“ 477 1733

Shaklee ID
866451

 

daftar ahli shaklee

Facebook Comments:
Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan Untuk Remaja

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.