Tengoklah akak, jari saya ni. Rasa nak menangis rasa. Nak basuh pinggan mangkuk pun saya takut. Suami saya yang tolong basuhkan. Ada tak sabun pencuci pinggan yang sesuai untuk masalah kulit sensitif ni?

Saya tak dapat kongsikan dengan anda gambar yang dihantar oleh rakan saya tu. Tetapi kesian saya tengok. Agak teruk juga. Dia sampai nak sentuh air pun seriau sebab sakit bila kena air.

Jika anda tidak tahu, kebanyakan sabun pencuci pinggan mangkuk yang berada di pasaran mengandungi surfaktan berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti diethanolamine (DEA) dan sodium dodecylbenzensulfonate yang mampu merengsakan kulit dan mata.

Ia juga boleh menjejaskan kesihatan kita dan keluarga kita jika diambil untuk satu tempoh masa yang lama. Apa yang perlu dilakukan?

Pada saya, ubah persekitaran di dalam rumah kita dahulu dengan menggunakan sabun pencuci pinggan yang terbukti semulajadi, selamat dan bebas bahan kimia berbahaya.

sabun pencuci pinggan

Untuk persoalan di atas, jika anda juga ada masalah yang sama, saya sangat mencadangkan anda untuk mencuba Dish Wash Concentrate dari Shaklee. Sebelum anda buat andaian sendiri, jom tonton video di bawah.

Di permulaan artikel saya ada bercerita tentang surfaktan yang mampu merengsakan kulit dan mata.

Apa yang anda patut tahu, Dish Wash Concentrate Shaklee tidak mempunyai bahan-bahan ini mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Terdapat banyak sebab mengapa anda perlu pilih Dish Wash Concentrate Shaklee ni seperti yang dinyatakan oleh Salwa.

Selain itu, saya ingin kongsikan dengan anda sebab-sebab yang lain mengapa anda perlu pilih sabun pencuci pinggan Shaklee ni.

  • Ia tangkas mencuci minyak dan lembut pada tangan
  • Mesra alam sekitar. Rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan dan dari sumber semulajadi. Diekstrak daripada jagung dan kelapa. Maka ia adalah halal.
  • Mempunyai buih sabun yang tahan lebih lama
  • Amat berkesan menangkalkan minyak. Menjadikan pinggan mangkuk bersih berkilau
  • Rumusan pekat. Hanya perlukan beberapa titisan sahaja untuk mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki.
  • Berbau harum dan tidak merengsakan tangan.
  • Selamat digunakan. Tidak toksik, hipoalergenik, tidak mempunyai klorin, pH seimbang, tiada fosfat, tiada bahan pewarna
  • Mudah biorosot
  • Botol boleh kitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan.
Baca Juga :  Itinerary Percutian Ke Italy Bertaraf 5 Bintang Secara Percuma

Senarai di atas adalah keistimewaan Dish Wash Concentrate Shaklee. Saya percaya bahaya kesihatan sepatutnya bermula dari rumah kita sendiri, suatu tempat yang kita patut rasa paling selamat.

sabun pencuci pinggan

 

Testimoni Pengguna Dishwash

Testimoni #1 – Tuan Nurul Ain

Try dishwash. Sebelum ni saya hadapi masalah sama. Silap sabun hancus tangan.. Siap merekah2 pastu senang je luka.

Sekarang tiada dah.. Siang udang yang selama ni yang biasa alah pun sekarang tak alami dah.

Testimoni #2 – Lydzar Rusman

Tangan saya sensitif dengan sabun-sabun even yang mahal macam sun***t tu.

Sekarang saya guna yang lebih mahal ie dishwash shaklee.

Tapi saya tak kisah sebab tangan saya dah tak sensitif dan panas tiap kali basuh pinggan macam dulu.

Testimoni #3 – Siti Aton

Baru 2 hari guna hand dishwash. Memang terbaik.

Dah tak payah susah-susah nak pergi beli sabun cuci pinggan, pencuci botol susu.Boleh guna dishwash utk cuci semua-semua tu.

Paling best bau dishwash ni sangat-sangat menyenangkan. Rasa fresh aja bau dia.

Lepas cuci pinggan, botol susu, kuali saya terus lap-lap table top & sinki dengan dishwash jugak. Memang best.

Tangan rasa halus daripada sebelum ni masa guna sabun xxxx. 1 titik sahaja boleh cuci 1 sinki penuh pinggan mangkuk dengan sinki-sinki skali.

Anda bagaimana? Jika anda berminat untuk dapatkan kebaikan Dish Wash Concentrate Shaklee ini yang lembut pada tangan dan cekap membersih, dapatkan daripada saya segera.

Untuk maklumat lanjut dan kontustasi eksklusif,

– HUBUNGI –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

SMS | Call | Whatsapp:
019 – 477 1733

Shaklee ID
866451

Facebook Comments:
Panduan Memilih Sabun Pencuci Pinggan Untuk Kulit Bermasalah

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.