Terlibat di dalam kemalangan bukanlah suatu pilihan yang kita mahukan. Selain empunya takdir telah menetapkannya, kita juga tidak berupaya untuk lari daripadanya.

Bergantung kepada situasi, ada yang terselamat tanpa kecederaan, ada yang mengalami kecederaan minimal, luka berat bahkan ada yang kurang bernasib baik; terus pergi bertemu kepada pencipta yang agung.

Sebentar lagi saya akan kongsikan kisah tentang dua orang pemuda yang pernah terlibat di dalam kemalangan. Ngeri bila dengar tentang luka berat apabila melibatkan patah tulang belakang akibat kemalangan.

Terbayang bagaimana prosedur perubatan yang akan diambil untuk proses pembaikpulihannya. Lebih-lebih lagi jika melibatkan proses pembedahan. Tentu merumitkan dan memakan kos yang tinggi.

Selepas prosedur perubatan dilakukan, pesakit akan melalui fasa pemulihan. Bila melibatkan kecederaan struktur utama tubuh, ia ada peluang untuk pulih tetapi mungkin memakan masa yang cepat atau lama bergantung keadaan serta keupayaan individu.

Semasa tempoh ini, melawan kesakitan mungkin boleh dibantu dengan preskripsi perubatan. Namun untuk pemulihan dalaman, beberapa alternatif rawatan boleh diambil atas nasihat doktor.

Jom kita saksikan video ini dulu. Bagaimana kisah kemalangan yang telah menyebabkan tulang belakang pemuda ini patah?

Dan apa yang lebih ajaibnya, beliau boleh pulih sepenuhnya dalam masa yang agak cepat. Ini cerita beliau…

Testimoni 1 : Cara Cepat Sembuh Dari Patah Tulang Belakang Akibat Kemalangan 

 

Assalammualaikum..

Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-suplemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya.

.

Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.

Baca Juga :  7 Cara Mengatasi Bahaya Jerebu Kepada Kesihatan

.

Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas. Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

.

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. Dengan izinNya jua. Alhamdulillah…Menakjubkan!!

.

Doktor pun berkali-kali tengok x-ray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya.

.

Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

.

Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

.

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.

Baca Juga :  Cara Rawatan Rambut Gugur Dan Kering Yang Betul dan Berkesan!

.

Alhamdulillah!!Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

.

Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih.

.

– MUHAMMAD FAIZ BIN AHMAD, 23 tahun

 

Selamat Dan Berkesankah Shaklee

Adakah Kesemua produk di atas selamat? Jawapannya YA, Sangat Selamat.

Produk Shaklee tiada tandingannya dalam memastikan produknya sentiasa selamat dan sentiasa berkesan. Lebih daripada USD250 juta telah dilaburkan setiap  tahun untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Pihak Shaklee juga menjalankan 350 ujian bagi setiap kandungan, 100,000 ujian kualiti produk dan 23,000 ujian keaslian dan keselamatan pada setiap tahun. Hanya bahan semulajadi yang paling asli dan paling tulen di gunakan di dalam ramuan produk Shaklee.

Paling penting, semua produk Shaklee tidak mengandungi sebarang bahan tiruan dan bahan kimia berbahaya seperti yang terdapat dalam produk pesaing Shaklee. Betapa Shaklee sangat menitik beratkan keselamatan produknya, Shaklee telah bekerjasama dengan ahli toksikologi bagi mengemaskini senarai bahan kimia yang berpotensi berbahaya kepada manusia bagi memastikan bahan-bahan berbahaya ini tidak mencemari semua produk Shaklee.

Mesti baca : Jaminan Shaklee

keberkesanan shaklee

Mesti Baca : Berkesankah Produk Shaklee? Apakah Jaminan Pengambilannya Untuk Jangkamasa Panjang?

 

Beli Dari Yang Pakar

Pengambilan suplemen memerlukan panduan pengambilan suplemen. Anda layak mendapat konsultasi daripada pengedar apabila membuat belian produk. Pilihlah pengedar yang betul-betul mampu untuk beri konsultasi dan panduan pemakanan suplemen.

Terdapat 4 nutrisi penting untuk masalah patah tulang iaitu :-

+1 – Ostematrix

Ostematrix adalah gabungan kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium adalah mineral utama dalam komposisi tulang manusia. Justeru, ia berfungsi penting dalam penyembuhan patah tulang. Vitamin D dalam Ostematrix memberikan penyerapan optimum kepada kalsium oleh tubuh.

+2 – ESP – Soy Protein

ESP adalah produk paling hot Shaklee. ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. Ia kaya dengan sumber protein yang diperlukan tubuh bagi membina semula tulang yang telah patah dan retak. Bukan itu sahaja, protein dalam ESP juga membantu bagi pertumbuhan sel-sel tulang yang baru bagi menggantikan sel tulang yang telah rosak atau mati. Ia juga membantu membaikpulih sel tulang yang tercedera.

Baca Juga :  Hilangkan Pedih Ulu Hati Yang Disebabkan Oleh Refluks Asid

+3 – Vivix

Antioksidan yang akan membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat sel DNA. Jika DNA kita sihat, maka keselurahan badan kita juga akan sihat. Tambahan pula badan kita sering terdedah dengan radikal bebas. Vivix akan bertindak untuk menghalang daripada radikal bebas ini terus merosakkan lagi sel dalam badan kita dan membantu proses penyembuhan dengan lebih cepat.

+4 – Sustained Released Vita C

Membantu melegakan keradangan, mempercepatkan proses penyembuhan tulang yang tercedera. Vitamin C diketahui sangat penting untuk proses penghasilan kolagen dalam badan. Kolagen adalah sangat penting untuk tulang yang sihat.

Bagaimana? Anda ada masalah yang sama? Jangan matikan usaha anda sekarang. Jika ingin mencuba alternatif secara nutrisi untuk masalah kesihatan anda, sila hubungi saya dengan segera.

Inshaa Allah kita boleh berusaha dengannya, Allah jua yang memberi kesembuhan.

Duit boleh dicari, tetapi kesihatan itu lebih “MAHAL” harganya.

– HUBUNGI –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

 SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
norhanita@yourfabulousmama.net

Shaklee ID:
866451

daftar ahli shaklee

Facebook Comments:
Patah Tulang Belakang Akibat Kemalangan: Bagaimana Ingin Cepat Sembuh?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.