Hari ini saya ingin berkongsi kisah seorang ibu yang mempunyai masalah gastrik berpunca dari alahan kepada udang. Ibu ini mendapat penyelesaian masalah gastrik yang dihidapinya secara tidak sengaja.

Dia sebenarnya mengambil Shaklee untuk tujuan menyusu bayi. Namun, bukan sahaja Set Penyusuan Shaklee ni mampu membantu mengatasi masalah penyusuan, ia juga berjaya membantu mengatasi masalah gastrik yang dihidapi.

 

Saya seorang ibu kepada 4 orang anak yg berumur daripada 10 hingga 4 tahun. Saya juga seorang guru yang berumur 42 tahun. Dan ini adalah kisah testimoni saya yang konsisten amalkan ESP, Vitamin B Complex, Vitamin C dan juga Alfalfa.

Saya mula-mula kena gastric semasa saya mengandung anak sulung (2007). Dan, gastric saya hanya menyerang jika saya ada makan udang. Sebelum kahwin saya takde masalah pun jika makan udang. Malahan, udang adalah makanan favorite saya, terutamanya udang sungai. Mungkin perubahan hormon semasa mengandung menyebabkan badan saya tak boleh nak terima udang. So, pendek kan cerita, saya terpaksa berpantang makan udang.

Selepas melahirkan anak sulung, kira2 umur anak sudah lebih 6 bulan, saya cuba lagi makan udang. Sekali lagi saya diserang gastric yang teruk. Yang mana jika saya telan Trisilox pun tak jalan.

Mengerekot la saya kat tilam sepanjang hari. Last2 saya telan 2 biji panadol dan 2 biji Trisilok, barulah lega sikit sakit perut tu. Tetapi, dalam masa 2 hingga ke 3 hari tu, memang saya langsung tak boleh silap makan.

Contohnya, saya kena makan bubur..tak boleh makan nasi biasa. Itupun dlm kuantiti yg sedikit. Tak boleh juga makan makanan yg pedas dan juga berminyak. Kalo over makan atau tersalah makan, maka gastric akan kembali datang menyerang.

Oleh kerana sudah berasa serik dengan kesakitan gastric, maka saya lebih rela untuk berpantang daripada makan udang sampai bila2.

Semasa hamil anak ke 4 (2012), saya mula mengamalkan vitamin Shaklee. Antara yg saya amalkan masa tu adalah ESP, Vitamin C dan Vitamin B. Selepas bersalin hingga tamat berpantang, saya amalkan Alfalfa selain daripada vitamin-vitamin yg saya amalkan sebelum ini.

Apabila anak saya berumur 2 tahun, sekali lagi saya cuba untuk makan balik makanan kegemaran saya sejak dari zaman anak dara lagi. Dan, saya terkejut bila selepas makan tu perut saya okey je. Takde tanda2 diserang gastrik.

Selang seminggu kemudian, saya cuba lagi makan udang, pun masih sama, tiada lagi diserang gastric. So, dari situlah saya sedar yang vitamin Shaklee yang saya amalkan itu telah menyebabkan gastric saya sembuh walaupun pada awalnya niat saya utk amalkan Shaklee adalah utk breastfeeding.

Jadi, sampai hari ini, setelah anak no. 4 saya berumur 4 tahun, saya masih amalkan Shaklee. Dan, kepelbagaian vitamin yg saya dah cuba pun makin bertambah. Hampir semua vitamin Shaklee sudah saya cuba.

Malahan, anak2 dan suami pun saya suruh dorang amalkan vitamin Shaklee setiap hari. Dan, sehingga ke hari ini saya amat yakin dengan kualiti vitamin Shaklee. Terima kasih Shaklee.

Baca Juga >> Cara Atasi Alahan Semasa Mengandung

Penyelesaian Masalah Gastrik & Alergi

Cadangan Set Gastrik & Alergi :-

+1 : Vitamin C – Bertindak sebagai anti-histamin tanpa kesan sampingan seperti drugs anti-histamin. Ia mengawal pengeluaran histamin dalam tubuh. Ia mengelak masalah alergi dari berterusan.

+2 : B Complex – Bertindak sebagai penenang kepada sistem saraf kita. Ia akan menjadi antistress kepada tubuh kita dan membantu meningkatkan sistem imun tubuh. Vitamin B6 penting untuk pengeluaran selaput lendir yang sihat dan membantu meningkatkan antibodi badan

+3 : Alfalfa Complex – Dari pokok alfalfa yang bersifat alkali. Ia membantu mengurangkan keasidan. Mempunyai fungsi mengatasi masalah keradangan disebabkan alergi.

(nota : Pesakit SLE tidak dibenarkan mengambil alfalfa)

+4 : ESP Soy Protein – Merupakan protein dari tumbuh-tumbuhan yang membantu pesakit gastrik berasa kenyang dan bertenaga lebih lama. Selain itu, ia sangat diperlukan untuk pemulihan luka di dalam perut dengan menggantikan tisu di dinding perut yang telah rosak akibat keradangan oleh asid.

penyelesaian masalah gastrik

SMS / Call / Whatsapp:
019 – 477 1733

Email:
norhanita@yourfabulousmama.net

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Shaklee ID:
866451

 

Order OnlineCash On Delivery : Kulim Kedah dan kawasan sekitarnya

Penghantaran Melalui Courier : Ke Seluruh Malaysia, termasuk Sabah Sarawak

Penghantaran Melalui e-Parcel : Ke Seluruh Dunia

Setiap belian melalui yourfabulousmama.net melayakkan anda untuk mendapat eksklusif konsultasi berterusan.

daftar ahli shaklee

Facebook Comments:
Penyelesaian Masalah Gastrik Ibu Mengandung Yang Berpunca Daripada Alergi Terhadap Udang

Leave a Reply

Your email address will not be published.