Semua orang mahu kelihatan muda. Bak kata seseorang yang saya kenal. Biar usia meningkat asalkan “Body Age” tak meningkat. Nak tahu rahsia kekal awet muda walaupun berusia tak?

Rahsia awet muda sebenarnya terletak pada telomeres kita. Apa tu telomeres? Tak tahu? Jangan risau kalau tak tahu. Saya pun sejak kenal Shaklee baru saya tahu apa tu telomeres.

Telomeres ni merupakan salah satu komponen pada kromosom. Ia terletak pada hujung kromosom dan berfungsi sebagai pelindung kepada DNA. Nak gambaran jelas berkenaan telomeres, boleh bayangkan telomeres sebagai tali kasut. Tali kasut adalah DNA, penghujung tali kasut (coating plastik) adalah telomeres. Telomere ni berfungsi untuk lindungi kromosom dari rosak dan juga menghalang kromosom dari melekat antara satu sama lain. Nak lagi faham boleh tengok gambar di bawah.

Penting ke ambil tahu pasal telomeres ni? Sangat penting kalau anda sayangkan diri sendiri. Seiring dengan pertambahan usia, telomeres ni juga akan menjadi semakin pendek. Apabila ia menjadi semakin pendek, peluang untuk kita mendapat pelbagai masalah kesihatan juga akan semakin bertambah.

Sel kita ni hidup dan akan membahagi. Setiap kali sel membahagi, telomeres dihujungnya akan menjadi semakin pendek. Apabila telomeres tersebut menjadi sangat pendek, sel sudah tak dapat membahagi lagi. Keadaan ini akan membuatkan sel menjadi tidak aktif dan mati. Proses ini berkait rapat dengan proses penuaan dan juga merupakan penyebab kepada pelbagai penyakit termasuklah kanser.

Kaitan Vivix Dengan Telomeres

Apabila sebut Vivix, saya  terbayangkan wajah-wajah sahabat saya yang nampak sangat muda berbanding usia akibat pengambilan suplemen Shaklee yang konsisten terutamanya akibat pengambilan vivix untuk 1 tempoh masa tertentu.

Vivix, minuman botanikal dari 4 bahan termasuklah Anggur Muscadine, Polyganum Cuspidatum, Purple Carrot dan European Elderberry adalah kombinasi produk terbaik yang Shaklee hasilkan. Ia mempunyai 5 patent.Merupakan gabungan antioksidan, vitamin dan  polifenol  termasuklah resveratrol.

Vivix membantu melindungi dan memelihara sel sehingga peringkat DNA dengan 4 cara iaitu

Baca Juga :  Tips Cantik: 5 Cara Untuk Sentiasa Kelihatan Cantik & Awet Muda

1) Melindungi pemendekan telomere dan melindungi kromosom
2) Melindungi sel dan membaiki DNA dengan kuasa hebat antioksidanya daripada aktiviti radikal bebas
3) Membantu melambatkan proses penuaan secara semulajadi
4) Membantu mengelak dari risiko penyakit sel seperti kanser

Biar usia meningkat asalkan body age maintain muda. Cemana tu? Begini. Biarlah kita dah berusia 40-an tapi orang nampak kita macam 30-an. Pada usia nak masuk 30-an ni lah masa paling sesuai nak mulakan ambil vivix.

Shaklee Effects Pengguna setia Vivix

Order Online

Makluman : Bagi Order secara online, anda memerlukan debit card atau kredit card. Untuk bantuan lanjut, boleh Whatsapp saya melalui link dibawah.

19 – 477 1733

daftar ahli shakleeUntuk pendaftaran sebagai ahli Shaklee, anda boleh hubungi saya melalui link di bawah

– HUBUNGI –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Klik Direct Link Whatsapp:

019 – 477 1733

Shaklee ID
866451

Facebook Comments:
Rahsia Kekal Awet Muda Walaupun Berusia

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.