Kurus dan cantik memang menjadi idaman semua orang. Tidak kira lelaki ataupun wanita. Ia akan membantu meningkatkan keyakinan diri untuk berada di khalayak ramai. Betul tak?

Namun untuk mendapatkan kulit yang cantik dan tubuh yang menarik, tidak semudah mempunyai impian. Ada usaha yang perlu dilakukan. Pemakanan perlu dijaga. Senaman perlu dilakukan. Cara hidup mesti diubah.

Di antara usaha yang anda boleh lakukan adalah dengan mengamalkan Vivix daripada Shaklee ini. Dengan pengambilan yang konsisten setiap hari, ramai yang telah berjaya mendapatkan berat badan idaman dan kulit yang cantik bebas cela. Termasuklah kakak cantik di bawah. Anda juga boleh menjadi salah seorang daripada mereka, jika anda mahu.

Rahsia Kurus Dan Cantik : Berat Badan Menurun dan Kulit Semakin Cantik Sejak Amalkan Vivix.

Saya mula makan Vivix sebab nak bagi sorongan pada suami. Dia ada ketumbuhan (cyst) di pangkreas. Pada mulanya suami tak nak makan, saya tak memaksa suami untuk makan Vivix tu tapi saya bagi tau bahawa pengambilan Vivix nie dapat mengurangkan/ melambatkan pembesaran cyst tersebut…

Lepas tu, suami mula makan apabila dia tengok saya makan Vivix tu… tapi tu la, tak lama pun dia makan dalam 2 ke 3 minggu.. Bila saya tanyakan apa yang dia rasa, rasa sakit berkurangan dari selalu, badan dia rasa cergas dan mood dia pun semakin baik. Mood tu dari segi melakukan kerja bertambah baik…

Pada masa yang sama, saya makan jugak Vivix tu tapi tak la macam suami saya kejap makan kejap tak. Saya konsisten makan Vivix tu sampai sekarang, saya dapati kesannya agak cepat, kulit muka saya yang berminyak dulu sekarang dah kurang tak la teruk macam dulu. Berat badan saya jugak semakin menurun, yang dahulunya tidak mahu berganjak dari angka 70kg ke 72kg sekarang dah mula menjejak ke angka 69kg dan ke bawah..

Ini saya baru makan Vivix dalam masa 1 bulan setengah sahaja tau… Saya tak perasan pun tentang berat badan ni makin mengecil, suami tegur “makan apa sekarang badan makin slim ni” malu pulak saya bila dia tegur begitu.. Kalau saya teruskan hasilnya pasti gempak kan?

Selalu saya akan makan Vivix sebelum sarapan. Kenapa boleh kuruskan badan ya Vivix ni? Vivix jugak boleh melancarkan sistem dalam usus kita, setiap hari mesti akan membuang 2 ke 3 kali. Samada kita makan banyak ke sikit ke pasti keesokan harinya kita akan ke tandas untuk membuang.

Dari luaran pula, tona kulit muka saya semakin sekata, lembut dan halus je.. Saya suka sangat, lagi-lagi kat bahagian hidung saya ni, dulu hitam dari permukaan kulit muka sekarang. Alhamdulillah… semakin cantik… Alamak terpuji diri sendiri pulak… sorry ya…

Bagaimana Vivix Bantu Kita Kurus

Salah 1 fungsi resveratrol yang terdapat di dalam vivix adalah untuk detoks dan turunkan berat. Bagaimanakah sebenarnya ia boleh membantu untuk proses detoks dan menurunkan berat?

Terdapat 5 fungsi resveratrol untuk membantu menurunkan berat.

(1)Tingkatkan metabolisme tubuh

Seiring dengan pertambahan usia, metabolisme tubuh kita akan menjadi semakin perlahan.

Apabila metabolisme menjadi semakin perlahan, kalori yang diproses pun jadi perlahan. Seterusnya makanan yang tidak digunakan akan menjadi lemak dan toksin.

Apabila metabolisme rendah, berat badan akan naik dengan mudah. Perut ada “sparetyre”. Lagi menakutkan, perut macam orang mengandung 4 bulan. Dagu pun berlapis.

Menurut kajian, resveratrol membantu meningkatkan metabolisme badan. Jadi, pengambilan vivix secara konsisten mampu meningkatka metabolisme seteruskan membantu menurunkan berat berlebihan.

(2) Bantu proses pengecutan tisu adipose

Tisu adipose ni adalah lemak. Adipocytes adalah binaan asas lemak. Walaupun lemak adalah satu bentuk tenaga simpanan. Tetapi proses untuk menukarkan lemak kepada tenaga adalah sangat lambat dan ambil masa. Banyak proses yang terlibat.

Terdapat kajian yang dibuat ke atas 20 orang individu obesiti. Mereka mengambil resveratrol selama 30 hari dengan diet tertentu. Hasil kajian mendapati tisu adipose mengecut. Badan mereka semakin susut, walaupun tidak banyak.

(3) Bantu kawal selera makan

Dalam badan kita ada gen Sirt1.  Gen ini berfungsi untuk mengawal selera makan. Resveratrol yang terdapat di dalam vivix akan membantu mengaktifkan gen sirt1.

Apabila ia diaktifkan, rasa keinginan untuk makan dengan banyak akan dapat dikurangkan dan dikawal. Selain itu, sirt1 juga penting untuk proses penuaan sel yang sihat.

(4) Meningkatkan fungsi hati

Fungsi hati yang utama adalah untuk proses toksin yang masuk ke dalam badan. Toksin bukan sahaja dari makanan yang kita makan. Tetapi juga boleh datang dari minuman yang kita makan, udara yang kita sedut, krim-krim kecantikan kulit yang kita guna, makanan yang ada pewarna, pengawet dan perisa tiruan, bakteria yang mempunyai toksin dan bersifat parasit.

Toksin akan ditukarkan kepada bentuk hempedu dan akan duduk di dalam hempedu. Ia akan keluar melalui usus kecil dan usus besar.

Biasanya 1-3 hari pertama selepas ambil vivix, terdapat kehadiran lendir semasa membuang air besar.  Ia menunjukkan proses badan sedang membuang toksin.

Tapi, jika toksin terlalu banyak, hati tidak dapat berfungsi dengan betul Badan akan menjadi tidak sihat. Pada masa ini, lemak akan datang. Lemak sangat suka dengan toksin.

Jadi, resveratrol di dalam vivix akan bantu tingkatkan fungsi hati agar dapat bekerja dengan lebih baik. Ia juga akan bantu perbaiki sel hati yang rosak agar dapat berfungsi dengan baik semula.

(5) anti penuaan sel

Penuaan sel merangkumi ke semua point 1-4 di atas. Semakin meningkat usia, kadar kerosakan sel tubuh menjadi semakin tinggi. ini akan menyebabkan metabolisme menjadi semakin perlahan, fungsi hati menjadi semakin kurang.

Resveratrol akan bantu perbaiki semula sel-sel dan fungsi sel menjadi semakin baik. Radikal bebas adalah antara punca berlakunya kerosakan fungsi tubuh.vivix yang tinggi antioksidan akan bantu melawan radikal bebas ini.

Bagaimana Vivix Bantu Untuk Dapatkan Kulit Cantik

Resveratrol terkenal dengan manfaatnya sebagai antioksidan dan anti-penuaan. Bertindak sebagai antioksidan yang sangat baik, ia bertindak memelihara tubuh kita dengan cara memerangkap radikal bebas yang ada. Ia juga menghalang pembentukan radikal bebas di dalam tubuh.

Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resveratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit.

Vivix berfungsi melalui 4 kunci mekanisme penuaan pada tahap selular iaitu :-

  1. Tingkatkan pertahanan sel
  2. Meningkatkan tenaga sel
  3. Memperbaiki sel
  4. Meningkatkan prestasi sel

Anda boleh baca artikel ini untuk maklumat lebih lanjut : Suplemen Untuk Kulit Cantik: Hanya Dengan Resveratrol? Macam Tak Percaya

Lagi testimoni :Rahsia Kulit Cantik Selepas Bersalin : Ibu Ini Berkongsi Rahsianya

Order Vivix

Perlukan Bantuan?

Jika anda mempunyai masalah untuk membuat ORDER Vivix secara online, boleh hubungi saya untuk bantuan lanjut.

– HUBUNGI –

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Klik Direct Link Whatsapp:

019 – 477 1733

Shaklee ID
866451

 

daftar ahli shaklee

Facebook Comments:
Rahsia Kurus Dan Cantik : Wanita Ini Amalkan Minuman Ini
Baca Juga :  Wanita Ini Dedah Cara Berkesan Turunkan Berat Badan 13kg dalam Masa 8 Bulan. Ini Rahsianya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.