Bintik kolesterol atau biji milia ni adalah lebihan lemak yang terhasil di bawah permukaan kulit. Ia boleh terjadi kepada sesiapa sahaja tetapi selalunya, ia terjadi kepada golongan tua dan mereka yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi di dalam salur darah.

Cuba belek-belek muka anda terutama di bawah kelopak mata, ada tak bintik-bintik kolesterol macam gambar d bawah ni. Jika ada, jom tangani bintil kolesterol atau biji milia ini.

Jika terdapat bintik kolesterol di sekitar mata, berhati-hati kerana ia petanda bahawa anda mempunyai kadar kolesterol yang tinggi.

Apa Saya Perlu Lakukan Jika Ada Bintik Kolesterol Di Bawah Mata

Untuk menangani masalah ini, anda perlu membuat pemeriksaan kesihatan terlebih dahulu bagi memastikan adakah ia terjadi disebabkan oleh kadar kolesterol yang tinggi dalam tubuh atau kerana faktor lain.

Tetapi biasanya, ia terjadi memang disebabkan oleh kadar kolesterol yang tinggi. Jika ia terjadi kerana kadar kolesterol yang tinggi, tiada cara lain untuk menangani masalah biji milia ini selain daripada berusaha untuk menurunkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh anda.

Tahukah anda?

Paras kolesterol yang tinggi di dalam tubuh boleh mengakibatkan kita terkena serangan penyakit jantung koronari, serangan strok atau angin ahmar dan kematian mengejut.ย 

Penyakit jantung koronari disebabkan paras kolesterol tinggi dalam tubuh menjadi pembunuh nombor satu masyarakat di negara ini. Macam bom jangka. Bila-bila sahaja kita boleh di serang. Jantung kita berada dalam bahaya jika kolesterol jahat lebih tinggi daripada kolesterol baik

Ada 1 video ni tentang bagaimana serangan sakit jantung koronari terjadi disebabkan kehadiran kolesterol yang tinggi dan terlalu lama dalam tubuh kita. Jika ia terjadi… nauzubillah..minta di jauhkan. ๐Ÿ™

Dah tengok video di atas? kalau belum tengok lah. Kalau sudah.. apa perasaan anda selepas melihatnya? Perasaan saya? takut ok… terbayang-bayang sampai nak tidur pun risau. Tapi, yelah… ajal maut di tentukan oleh Allah. Cuma.. kita usahalah mana yang boleh kan?

Baca Juga :  11 Punca Kerap Sakit Kepala Yang Kita Selalu Alami & No. 11 Tu Paling Susah Nak Elak

Tips Menurunkan Kadar Kolesterol Jahat Dalam Darah

Jika anda ada masalah kolesterol tinggi ni. saranan saya :

  • Ubah tabiat pemakanan. kurangkan mengambil makanan berlemak, buang kulit ayam sebelum memasak, elakkan mengambil organ dalaman haiwan, ambil makanan yang rendah lemak, kurangkan kuning telur dan santan
  • Berhenti merokok
  • jika berat badan berlebihan, cuba kurangkan berat badan
  • Amalkan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.
  • Ambil suplemen tambahan bagi membantu tubuh menyingkirkan kolesterol jahat dengan secara cepat dan efisien

 

Tahukah Anda?

Jika satu peratus kolesterol berjaya diturunkan, kita mampu mengurangkan risiko sakit jantung koronari sebanyak dua peratus. Sekiranya pesakit dapat mengurangkan paras kolesterol sehingga lima peratus, risiko mengalami sakit jantung koronari berjaya dikurangkan sehingga 10 peratus.

Turunkan Kolesterol Dengan Set Kolesterol Shaklee

Salah satu cara untuk menurunkan kadar kolesterol dengan berkesan dan semulajadi adalah dengan mengambil suplemen tambahan. Suplemen semulajadi terbaik yang boleh membantu adalah daripada brand Shaklee yang telah terbukti berkesan, selamat dan semulajadi. Lengkap dengan kajian klinikal dan ujian keberkesanan bahan.

Suplemen Shaklee yang boleh membantu untuk tangani masalah kolesterol adalah :

Phytocol-ST : Bertindak sebagai perisai pada pembuluh darah dan menghalang kolesterol dari memasuki salur darah. Ia mencegah kolesterol dari luar (makanan) dari menyerap masuk kedalam badan dengan bantuan fitosterol.

Omegaguard : memerangkap dan menyingkirkan kolesterol jahat yang berlebihan. Ia menurunkan kadar kolesterol (LDL) yang terdapat dalam salur darah. Juga meningkatkan kadar kolesterol baik (HDL) di dalam salur darah.

CoQ Trol : Menguatkan otot jantung dan memperbaiki aliran darah supaya lebih lancar.

Vivix : Memberi perlindungan kepada sel dari penuaan dan kerosakan sel dan penting untuk menjaga kesihatan salur darah

Dahulu serangan jantung dikatakan penyakit orang kaya. Tapi sekarang tidak lagi. Tambahan pula sekarang, ramai betul yang muda-muda terkena serangan jantung. Masih belum terlambat untuk berubah. Ingat orang yang tersayang.

Dapatkan Set Kolesterol anda segera. Pembelian denga yourfabulousmama.net melayakkan anda untuk mendapat konsultasi berterusan dan panduan pemakanan yang betul untuk kesan yang optimum.

Baca Juga :  Adakah Masalah lutut Berbunyi Petanda Sakit Sendi Lutut Yang Serius?

Order Set Kolesterol

Option 1 : Set Lengkap

  • Phytocol ST
  • Omegaguard
  • CoQ Trol Plus
  • Vivix

Option 2 : Set Asas

  • Phytocol ST
  • Omegaguard

Perlukan Bantuan?

Jika anda mempunyai masalah untuk membuat ORDER Set Kolesterol secara online, boleh hubungi saya untuk bantuan lanjut.

โ€“ HUBUNGI โ€“

Norhanita Mohd Yusof
Shaklee Certified Product Trainer

Klik Direct Link Whatsapp:

019 โ€“ 477 1733

Shaklee ID
866451

daftar keahlian shaklee

Facebook Comments:
Tangani Bintik Kolesterol Di Bawah Mata Secara Semulajadi Supaya Risiko Terkena Sakit Jantung Koronari Berkurangan

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.